Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo-wychowawczą Placówki oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
- kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego.
- prowadzenie polityki kadrowej w Placówce.
- wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Placówki.
- kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do dzieci i zagwarantowanie im możliwości respektowania ich praw osobistych.
- dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Placówki, a w szczególności zlecanie wydawania i przyjmowania składników majątkowych.
- nadzorowanie i realizowanie decyzji stałego Zespołu do Spraw Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka funkcjonującego w Placówce.
- nadzór nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w Placówce, w ramach którego Dyrektor w szczególności:
a) dokonuje oceny pracy opiekuńczo-wychowawczej pracowników.
b) zapewnia pracownikom bieżące informacje o obowiązujących przepisach prawa.
c) udziela pracownikom pomocy w wykonywaniu przez, nich obowiązków związanych z. wychowaniem i opieka nad dziećmi.
d) ponosi odpowiedzialność za podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.
e) inspiruje pracowników do podejmowania działań innowacyjnych, - inicjowanie i utrzymanie kontaktów Placówki ze środowiskiem.
- tworzenie warunków do przechowywania i przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.