Zadania Dyrektora

Do zadań Dyrektora należy w szczególności:

  1. kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo-wychowawczą Placówki oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
  2. kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  3. organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego.
  4. prowadzenie polityki kadrowej w Placówce.
  5. wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Placówki.
  6. kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do dzieci i zagwarantowanie im możliwości respektowania ich praw osobistych.
  7. dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Placówki, a w szczególności zlecanie wydawania i przyjmowania składników majątkowych.
  8. nadzorowanie i realizowanie decyzji stałego Zespołu do Spraw Okresowej Oceny Sytuacji Dziecka funkcjonującego w Placówce.
  9. nadzór nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w Placówce, w ramach którego Dyrektor w szczególności:
    a) dokonuje oceny pracy opiekuńczo-wychowawczej pracowników.
    b) zapewnia pracownikom bieżące informacje o obowiązujących przepisach prawa.
    c) udziela pracownikom pomocy w wykonywaniu przez, nich obowiązków związanych z. wychowaniem i opieka nad dziećmi.
    d) ponosi odpowiedzialność za podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.
    e) inspiruje pracowników do podejmowania działań innowacyjnych,
  10. inicjowanie i utrzymanie kontaktów Placówki ze środowiskiem.
  11. tworzenie warunków do przechowywania i przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.